בית שמש: "אין גינות, אין תחבורה, רק ביורוקרטיה יש"

    מעניין שלישיבות שהגיעו מחוץ לשכונה כן ידעו להקצות מבנים רחבי ידיים ואל תטעה אנחנו שמחים על כל ישיבה שבאה לשכונה אבל אני לא חושב שאנחנו צריכים לקבל בקמצנות כתושבי השכונה בתי כנסת
    עמית דניאל 22 Comment on בית שמש: "אין גינות, אין תחבורה, רק ביורוקרטיה יש"

    "למעט שתי תחנות, אין בכל השכונה תחנות עם סככה" • "איש לא בנה מקווה בשכונה" • "יש רק בית ספר אחד והוא לא מוכן לקליטה" • אין גינון ואין עצים" • "מתנ"ס? נקיון ברחובות? זה מותרות" • ומה יש לעסקנים לומר על כך?

    מעניין שלישיבות שהגיעו מחוץ לשכונה כן ידעו להקצות מבנים רחבי ידיים ואל תטעה אנחנו שמחים על כל ישיבה שבאה לשכונה אבל אני לא חושב שאנחנו צריכים לקבל בקמצנות כתושבי השכונה בתי כנסת
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב משה בן לולו בתכניתו "הפוך על הפוך" חשף היום מחדל חמור בעיר בית שמש. תחקיר מקיף שערך עורך התכנית, אשר גרייבר, העלה תמונת מצב מדאיגה באשר לתשתיות והיחס לתושבי רמת בית שמש ג'.

    יוסף, תושב השכונה שוחח בשידור: "יש בשכונה כאלפיים יח"ד מה שיוצא בחשבון מהיר תוצאה של כ-10,000 תושבים בשכונה. הבעיות נחלקות לשניים יש את בעיית הפיתוח ויש את בעיית התחבורה. בעיית הפיתוח נוגעת בהרבה דברים, יש מקומות שאין מדרכה בכלל ותושבים הרוצים להלך בדרך מוכרחים לרדת וללכת בכביש שגם ככה הוא צר ומסוכן. אין גינות. אנחנו שילמנו הרבה כסף גם על פיתוח וגינות מגיעות לנו בזכות ולא בחסד. במקום גינה יש מקום שומם ואין לאן להוציא את הילדים.. לא גינון, לא עצים, כלום לא עשו אנחנו שילמנו ומנגד מקבלים התקדמות איטית מאד ולא מתמדת. אגב, אני לא מדבר על מתנ"ס וניקיון ברחובות זה כבר מותרות."

    אך כאן לא מסתיימת הסאגה שאופפת את תושבי השכונה ויוסף ממשיך: "הבעיה הבאה היא בתי ספר. דבר בסיסי והכרחי. לפני שלוש שנים כשהתחלנו להתיישב בשכונה היו אמורים להיות שני בתי ספר. מה שקורה בפועל זה שרק בית ספר אחד נבנה והוא בלי חשמל, בלי סורגים ובלי תנאים מינימליים לקליטת תלמידים ולא נראה שהמבנה הזה יוכל לקלוט תלמידות בשנה הקרובה. עוד בעיה זה מקווה. דבר נצרך וחשוב עד היום לא הוקם מקווה לבד מבית כנסת שהקים מקווה מאולתר ומכיוון שהוא היחיד הוא זה שמשמש את תושבי השכונה ואם הזכרנו בתי כנסת אז בנתיים לכל השכונה הגדולה הזו הקצו רק שני בתי כנסת ולכל השאר נתנו הקצאות זמניות ובנוסף הגבאים סובלים מעודף בירוקרטיה ותסבוכת מתישה. מעניין שלישיבות שהגיעו מחוץ לשכונה כן ידעו להקצות מבנים רחבי ידיים ואל תטעה אנחנו שמחים על כל ישיבה שבאה לשכונה אבל אני לא חושב שאנחנו צריכים לקבל בקמצנות כתושבי השכונה בתי כנסת."

    "הבעיה השניה שהזכרתי, היא בעיית התחבורה" אומר יוסף "למעט שתי תחנות, אין בכל השכונה תחנות עם סככה. בחום הכבד שבחוץ אנשים עומדים ומחכים לפעמים גם חצי שעה לאוטובוס עם ילדים ותינוקות וסובלים מהחום. יש קו אחד בלבד שאמור לשרת את כל תושבי השכונה. הקו הזה הוא קו 19 והוא לא מגיע לרוב השכונות החרדיות. זה אבסורד. למה הקו של השכונה החרדית לא מגיעה לרוב השכונות החרדיות?"

    לתחקיר הגיבו הגורמים הרלוונטיים אם כי לא כולם מצאו לנכון לענות על טענות אלו.

    מחברת אולניק האחראית על הפיתוח מטעם משרד השיכון לא נמסרה תגובה עד לרגע זה.

    ממשרד השיכון גם כן, נמנעו מלהגיב עד לרגע זה.

    מחזיק תיק תחבורה בעיריית בית שמש, שמואל גרינברג מסר: "בתוך כל הנקודות שהוזכרו שאין פיתוח דבר אחד יש והוא מתפתח במשך שנתיים כל רבעון עם תוספות, אך עדיין לא מספיק, והתוספות והתגבורים הניתנים על ידי משרד התחבורה אינם תואמים את קצב אכלוס השכונה.

    בנוסף, לאחר עמל ויגע רב עם כניסת התושבים לשכונה החל לפעול קו 19 לשמחת ולסיפוק תושבי השכונה. כמו כן, לאחר מספר חודשים החל לפעול מהשכונה קו 597 לבני ברק בתדירות גבוהה לשמחת ולסיפוק התושבים. לאחר תקופה נוספת החל לפעול מהשכונה קו 419 ישיר מרמב"ש ג' לירושלים – בתדירות גבוהה ולשביעות רצון התושבים. בנוסף, במהלך השנתיים האחרונות נוספו אוטובוסים חדשים לתוספות בקו 19 (ככל שנוספו עדיין לא מספיק). בעוד חודש ייכנסו 2 קווים עירוניים חדשים לשכונה- קווי 15 – 16 בנוסף לקו 19 הקיים! ובכך יוקל העומס משמעותית (אושר כבר לפני 10 חדשים – אך משרד האוצר לא העביר תקציב למשרד התחבורה ומכאן נבע העיכוב הממושך). בשנה האחרונה הותקן שילוט דיגיטלי ברוב תחנות האוטובוס (NEXT BUS) והותקנו סככות המתנה בחלק מהתחנות בשכונה, אושרו תחנות נוספות אך התקציב טרם הועבר ממשרד התחבורה. (יש לציין שיש בעיר תחנות שאינן מקורות כבר 30 שנה, העיר מתקינה מה שמשרד התחבורה נותן). יש עדיין הרבה מה לשפר בתח"צ ולהוסיף לשכונה, אני פועל כל הזמן מול משרד התחבורה אך מי שמתקצב זה הם, כשהם נותנים יש וכשלא אז אין. אבל אי אפשר לומר שלא נעשה דבר. תחום התחבורה הוא התחום שטופל הכי הרבה בשכונה וגם כשיש טענות והם נכונות יש הרבה בשורה בשכונה בתחום זה.

    ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "עם תחילת האכלוס של שכונת רמת בית שמש ג' החל לפעול בשכונה קו עירוני (קו 19). במקביל לכך תוכננו קווים נוספים האמורים לתת מענה תחבורתי לשכונה וסביבותיה. מספר שבועות לאחר מכן החל לפעול קו ישיר (קו 419) מרמת בית שמש ג' לירושלים וקו נוסף (קו 597) לבני ברק. למרות פניות חוזרות ונשנות לעירית בית שמש, טרם הוסדרו התשתיות ההכרחיות לתמיכה בתחבורה ציבורית והדבר מעכב את הרחבת השרות והפעלת הקווים הנוספים. כך לדוגמא, הגשר החדש (המהווה כניסה מהירה לשכונה) שהובטח כי יהיה מוכן בחודש אפריל, אינו מוכן עדיין. כמו כן הכשרת שטח למסוף תפעולי הנדרש לאוטובוסים טרם בוצעה ועוד.



    22 תגובות

    מיין תגובות
    1. 22

      יוסף צודק אני תושבת רמת בית שמש ג' וזה נכון
      זה

      1. אני לומד באור אפריים ורמת בית שמש ג זוועה

    2. 21

      למה רמה ג' מרגישים מקופחים יותר, לא ברמה ב' לא בקריה החרדית ולא בחפציבה יותר טוב, הבעיה היא הניהול הכללי של העיר שלא עושים כלום.

    3. 20

      זה נכון ובן לולו לא יבין זאת כי הוא לא גר כאן והאישה שאמרה שהכל בסדר היא פשוט חוצפנית כנראה אין לה ילדים במוסדות פה ובת שעולה לא' מי שדיבר צודק ואני מסכימה איתו הכל פה זוועה ,
      תושבת רמת בית שמש ג'

    4. 19

      בן לולו פשוט ספרדי כמו אבוטבול הוא לא יכול לדבר נגד

    5. 18

      אני מבין שהמצב גרוע יותר ממה שמתואר.
      זלזול מחפיר באוכלוסיה החרדית.

    6. 17

      אולי מישהו בסוף יתעורר שמה… הלוואי

    7. 16

      כבר שש שנים שמשה אבוטבול מנציח את ההזנחה של השכונות החרדיות אבל מפרסם על בסיס יומי כתבות ופרסומות שמהללות אותו.
      הציבור חייב לדעת את האמת. העירייה הנוכחית רעה לחרדים.

    8. 15

      בעיריה קוראים לנו חוצפנים, על בקשת עזרה ביישור הקרקע ובהכנת תשתיות לבתי כנסת, שעלויותיהם כ-20000 אלף ש"ח, אחרי שמתחלקים כל הבתי הכנסת שבמתחם. וזה חוץ מעול הבנייה, וזה רק להקצאות זמניות, וגם אומרים תגידו תודה שבכלל קיבלתם! שילמנו הרבה כסף על פיתוח מגיע לנו מבני ציבור בזכות ולא בחסד.
      זה מזכיר את עיריית ניר ברקת ע"י אנ"ש…

    9. 13

      שילמנו על פיתוח מגיע לנו מבני ציבור, ובעיריה קוראים לנו חוצפנים על בקשה ליישור קרקע לבית כנסת?
      זה מזכיר את עיריית ניר בקרת, ע"י אנ"ש…

    10. 12

      אלופים בלגלגל את האשמה…
      משרד התחבורה/ האוצר / השיכון/ הבריאות/ וכו'
      רק לא העיריה…

    11. 11

      משה אבוטבול שוכח את האזרחים פה. במקום זה דואג ליח"צ ופרסומת בעיתון משפחה ו/או אוקראינה…

    12. 10

      יאלה יאלה, הבנו אתכם, הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת
      אבוטבול הביא את בית שמש לחרדים, ועכשיו אתם מכינים את השטח להפיכה ומשחירים אותו לצורך בחירת ראש עיר אשכנזי
      למה איזה ישור שטח או תקציב הביא ישראל פרוש באלעד לבתי כנסת ספרדים? ומה עשה בדיוק רובינשטיין בנידון
      תפסיקו לבלבל את המח להקת צבועים

      1. חחח הספרדים בשכונות סובלים ממנו יותר מהאשכנזים

    13. 9

      אולי שיעשו גם כתבה על המחדלים באלעד
      ראש העיר עשה איזה רומבינה עם קבלן אחד על בניה בכל העיר, למרות שקריספל התריע בפניו שאם
      הקבלן יפשוט את הרגל אז כל העיר תיתקע, וזה בדיוק מה שקרה! עכשיו רוב הבניה תקועה, ומי בכלל מדבר על סורגים
      בבתי ספר כמו שמתלוננים בבית שמש, גם חשמל בבית ספר של שטיין (אשכנזי לא ספרדי) אין חשמל והבית ספר פועל חלקית על גנרטור
      על חשבון הרב שטיין
      קדימה! תעשו על זה כתבה!

    14. 8

      השיטה בעירייה שעל כל תלונה מפגיזים בכתבתו על גדולת ראש העיר
      אם תראו שבוע עם מלא כתבות בכל העיתונים זה סימן שיש הצטברות של תלונות.
      ככה הם מטפלים בבעיות מספרים לך שהכל דבש ואתה פשוט עיוור

    15. 7

      אבוטבול צוחק עליכם אתם בכיס שלו הרי לא יקום מולו מתמודד חרדי ולחילוני הרי לא תצביעו תיגשו לחלק החילוני של העיר ותראו כמה זה מטופח כמתבונן מהצד אני רואה כמעט כל שבוע עולים כאן תגובות כאובות על הזנחה מצד אבוטבול הוא לא מגיב כי הוא לא סופר אתכם מעניין שבביתר עילית אין שום תירוצים משרד התחבורה/ האוצר / השיכון/ הבריאות/ וכו' פשוט נקי
      אני נד לכם וממשתתף בכאבכם תושב ביתר עילית

    16. 6

      שיקום הגבר אבוטבול ויסביר למה הוא שותק

    17. 5

      המצב הרבה יותר גרוע ממה שמתואר בכתבה לכו תעשו תחקיר מעמיק ותגלו זוועה!!